עיצוב פנים בעזרת תאורה נכונה

עיצוב פנים בעזרת תאורה נכונה

נסו לדמיין את הכדור עליו אנחנו חיים ללא אור השמש. עכשיו חישבו על הבית שלכם, שהוא העולם הקטן של כל אחד מאיתנו, על כל חדר וחדר בבית ועל הצרכים התפקודיים השונים של כל חדר. תאורה נכונה בשילוב של גופי תאורה מתאימים, יכולים לעשות את כל ההבדל ולהפריד בין מקום אפרורי וחשוך, לבין חלל מואר ונעים. 

מה ההבדל בין גופי התאורה השונים?

בעבר לתאורה היה תפקיד עיקרי אחד והוא כמובן, להאיר את החלל. מאז, מנורות רבות נשרפו ועולם התאורה עשה דרך ארוכה עד שהפך לאחד הגורמים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על עיצוב הבית. 

נכון להיום, ישנם סוגים רבים של גופי תאורה שונים, המיועדים לחללים שונים וניחנים בהבדלים מגוונים. הנה כמה מהמרכזיים שבהם:

  • גוון האור: אור צהוב, אור לבן, אור מעומעם לחדר השינה או אור בוהק וברור למטבח. ישנם גווני אור שונים אשר יעשו את עבודתם בצורה הטובה ביותר, כאשר יותאמו בקפידה לחלל אליו הם מיועדים.
  • עיצוב גוף התאורה: גופי תאורה יכולים להיות מעוצבים בדרכים שונות והמבחר הוא גדול. עיצוב גוף התאורה הוא גורם נוסף בו עלינו להתחשב לפני שאנחנו בוחרים תאורה לחדר מסוים בבית. 
  • גודל החלל ומרחק התאורה: גופי תאורה יכולים להיות ארוכים או קצרים, כאלה שמיועדים להאיר חלל גדול או כאלה שתפקידם יהיה להאיר פינת עבודה קטנה. לכן קיים הצורך להתחשב גם באופי החלל עצמו. 

אור שמותאם לכל חלל בבית

כל בית הוא שונה במעט מהבית השכן וכל מטבח שונה במשהו, ממטבחים בבתים אחרים. כולנו מבינים שכל חלל הוא ייחודי בגודל שלו, בעיצוב שלו, בגובה התקרות שלו ובאלמנטים שונים שיכולים לדרוש פתרונות תאורה שונים. 

אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לעשות לפני קניית גופי תאורה לבית, הוא לתכנן היטב אילו גופי תאורה אתם צריכים בדיוק. כמו כן, חפשו חברה מקצועית המתמחה בתאורה כמו לדמרקט לדוגמה https://ledmarket.co.il/ , לחברה כזו בדרך כלל יהיו אולמות תצוגה ובהם יחכה לכם מגוון גדול וקולקציות מגוונות של גופי תאורה שונים. 

במקום כזה, תוכלו למצוא את כל גופי התאורה שאתם מחפשים במקום אחד, במקום לטייל בין חנויות שונות ולבזבז זמן יקר.

איך בחירת תאורה נכונה משדרגת את עיצוב הפנים?

עיצוב פנים הוא תחום רחב שחולש על נושאים שונים בעיצוב הבית הכללי. עיצוב פנים נכון ומדויק, כזה שמחמיא לחלל אותו הוא ממלא, יכול לעשות את ההבדל בין בית שנראה מעולה ונעים להיות בו לבין בית שניכר שלא הושקעה בו מחשבה עיצובית כלל. 

תאורה נכונה היא חלק חשוב ובלתי נפרד מעיצוב הפנים. אם ניקח לדוגמא את המטבח שהוא אחד החללים הכי מרכזיים בכל בית, גם אם נעצב את כולו בשיש הכי יפה, נציב אי מושלם באמצע ונתאים בין צבעי מכשירי החשמל – בלי גוף תאורה נכון שיוצר את האווירה ומחבר בין האסתטיקה כולה, כל העיצוב המושקע עלול לרדת לטמיון. 

לכל חדר רצון משלו

בדיוק כמו שלכל אחד מאיתנו יכול להיות טעם שונה בעיצוב הפנים של הבית או בבחירה של גופי תאורה, כך גם כל חדר מבקש להיות מואר בדרך מסוימת. 

כמובן שעלינו להתחשב גם במי שנמצא וישן באותו החדר ובטעם האישי שלו, לגופי תאורה פנים רבות והדרך הטובה ביותר לבחור אותם, היא לראות אותם באולמות תצוגה ייעודיים ממש מול העיניים. כך תוכלו להתאים את גוף התאורה לטעם האישי שלכם ולדרישות של כל חדר וחדר. 

טיפים לבחירת גופי תאורה לבית

קבלו מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לבצע את התאמת ורכישת גופי התאורה, בצורה הטובה ביותר. 

  • אל תתפשרו על איכות: גוף תאורה איכותי, למשל כזה המבוסס על טכנולוגיית ה-LED, יכול להישמר לשנים רבות ולהאיר כל חלל בצורה נעימה ומתאימה.
  • תכננו הכל מראש: הכינו רשימה של כל החללים בהם אתם צריכים תאורה, כתבו גם את מידות החלל, צלמו אותו לתזכורת בחנות ופרטו על פרטים עיצוביים שדורשים התייחסות.
  • בחרו חנות תאורה מקצועית ומגוונת: המקום האידיאלי לרכוש בו גופי תאורה יהיה כזה בו קיים מגוון גדול של גופי תאורה שונים שיתאימו לטעמו של כל אחד ואחת, המחירים בו ינועו בטווחים שונים והאיכות של גופי התאורה, יהיו ברמה הגבוהה ביותר. 

תוכן עניינים

עיצוב קיר מדרגות

עיצוב קיר מדרגות, אותו שטח אנכי המתנשא לאורך גרם המדרגות, נתפס פעמים רבות כאזור מוזנח וחסר פוטנציאל. אך גישה זו מפספסת הזדמנות נהדרת להפוך את

קרא עוד »

עיצוב חדר שינה קטן

עיצוב חדר שינה קטן יכול להוות אתגר עיצובי, אך עם קצת יצירתיות ותכנון מוקפד, ניתן להפוך אותו לחלל נעים, פונקציונלי ואף מרווח. המפתח טמון בניצול

קרא עוד »

שירותי שרטוט אדריכלי

שירותי שרטוט אדריכלי: תשתית חיונית לכל פרויקט בנייה שירותי שרטוט אדריכלי מהווים נדבך יסודי בכל פרויקט בנייה, בין אם מדובר בהקמת בית פרטי, שיפוץ דירה,

קרא עוד »
חישוב מדרגות

חישוב מדרגות

חישוב מדרגות: כל מה שאתם צריכים לדעת ומהו תהליך החישוב. מה הן מדרגות? מדרגות הן אמצעי המאפשר מעבר בין מפלסים שונים במבנה. הן מורכבות מסדרה

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן